Strawberry

Sukan Integrasi Gayong 2018

can you spot me? Hehehehe

Hai salam! so post kalini nk cerita sikit pasal Sukan Integrasi Gayong (SIG) anjuran Persatuan Silat Seni Gayong Malaysia UKM (PSSGUKM) yang Ena join semalam 8 April 2018 yang diadakan di Kompleks Sukan UKM. SIG ni bukan melibatkan UKM saja, tapi beberapa IPT yang lain macam UPM, UNITEN, GMI dan IPIS. Sukan-sukan yang dijalankan pertandingan futsal dan bola tampar untuk lelaki dan perempuan. Selain tu, waktu petang pula kita jalankan aktiviti sukan rakyat iaitu boling kelapa, kasut tempurung dan tarik tali. Tujuan SIG hanya untuk mengeratkan silaturrahim antara PSSG dengan IPT yang lain. Jadi, tak banyak pertandingan sukan yang dijalankan.

SIG ni mula dari pukul 8 pagi sampai 7 petang. Ini merupakan aktiviti sukan pertama yang Ena join since jadi 1st year student kat UKM ni hehe. Best sangat! panas and penat semua ada tapi pengalaman tu yang priceless. Dapat kenal kawan baru dari IPT lain lagi hehehehe.

Haa ni gamba pleasing sikit bendera tu huhu

 Tarik tali lelaki

Tarik tali perempuan

For your information, ni merupakan SIG pertama untuk PSSGUKM. Ena harap tahun 2019 nanti ada lagi dan berkesempatan untuk join. Terima kasih hihi

No comments:

Post a Comment

leave your comments : )